Veelgestelde vragen

Algemene vragen scriptiebegeleiding

 

Hoe zit het met de vertrouwelijkheid van mijn gegevens en mijn privacy?

Wij respecten de privacy van al onze (potentiële) klanten. Je scriptie bevat belangrijke informatie die vaak nog niet is gepubliceerd aan derden maar ook vertrouwelijke bedrijfsinformatie en concurrentiegevoelige informatie. Alle informatie omtrent de scriptiehulp blijft volledig vertrouwelijk en wij verstrekken geen (persoons)gegevens aan derden of aan onderwijsinstellingen. Via onze privacyverklaring willen we je laten weten dat wij zorgvuldig met jouw documenten en persoonsgegevens omgaan en deze ten alle tijden geheim zullen houden. Daarnaast werken wij met beveiligde en versleutelde verbindingen.

 

Welke opleidingen kunnen bij jullie terecht voor hulp en begeleiding?

Wij zijn academische scriptiebegeleiders (waarvan een aantal ook gepromoveerd) met veel expertise in uiteenlopende onderwerpen. Op deze manier zijn wij (bijna) altijd in staat om een student te helpen en heel concreet en gerichte feedback te geven. Onze focus ligt op scripties op het gebied van management, communicatie, marketing, sociale wetenschappen en opleidingen (zoals psychologie, SPH, MWD), media en entertainment management (MEM), bedrijfskunde, journalistiek, technische bedrijfskunde, medische opleidingen, onderzoek (kwalitatief en kwantitatief zoals SPSS) en rechten, maar ook andere richtingen zijn bij ons welkom. Scriptiebegeleiding is veelal mogelijk in Groningen, Maastricht, Nijmegen, Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Breda en Tilburg. We maken hierbij gebruik van flexibele locaties. In overleg kan er ook op een andere locatie worden afgesproken. Let op: het is altijd goed om vooraf contact met ons te hebben en jouw voorkeur door te geven, we kunnen hier dan rekening mee houden bij het toewijzen van een geschikte begeleider.

 

Ik heb op dit moment een baan en andere verplichtingen. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Topscriptie richt zich niet alleen op voltijdstudenten, maar ook duale- en werkende studenten kunnen bij ons terecht. We merken dat juist deze combinatie van werken en het schrijven van een scriptie vaak als lastig wordt ervaren. Bij de begeleiding houden we hier rekening mee en zorgen we dat we samen met jou duidelijke afspraken maken over hoe en wanneer we de begeleiding inplannen. We spreken bijvoorbeeld deadlines af waarop jij ons bepaalde stukken toestuurt en wanneer wij jou hier concrete feedback op geven. Op deze manier zijn we niet alleen een stok achter de deur, maar ontvang je tevens inhoudelijke feedback op de stukken, waardoor jouw scriptie naar een hoger niveau wordt getild. Verder is onze begeleiding flexibel en goed te combineren met andere verplichtingen: bij ons kun je ook in de avonden en weekenden terecht!

 

Wat voor soort begeleiding bieden jullie en hoe gaat dit in zijn werk? 

We bieden hele praktische en concrete scriptiebegeleiding. Het is bijvoorbeeld mogelijk om door onze begeleiders in de scriptie zelf opmerkingen/ aanvullingen te laten geven op de gebieden waar jij problemen bij helpt. Bovendien kun je via Skype of op locatie met je persoonlijke scriptiebegeleider contact hebben over deze onderwerpen of kun je een afspraak op locatie maken om al je scriptievragen en problemen met ons te bespreken. Wij geven concrete en oplossingsgerichte adviezen, afhankelijk van de hulpvraag. Let erop dat we je nooit een slaaggarantie kunnen geven of (delen) van je scriptie schrijven, de student is en blijft zelf verantwoordelijk voor het eindresultaat. Uiteraard hebben we wel een inspanningsverplichting en doen we ons uiterste best om je naar de eindstreep te begeleiden! We vinden het daarom belangrijk om vooraf een inzicht te krijgen in je hulpvraag en scriptie, om zo de juiste match te maken met een van onze zeer ervaren scriptiebegeleiders.

 

Rekenen jullie ook voorbereidingstijd?

Indien je bij ons komt en je hebt reeds stukken gemaakt (of er dient bepaalde informatie/ artikelen gelezen te worden over jouw specifieke onderwerp), brengt jouw begeleider dit in alle redelijkheid in rekening middels bestede online minuten. Uiteraard kan de begeleider de stukken ook tijdens de sessie zelf lezen of doornemen, maar onze ervaring is dat dit minder effectief is. Voorbereiden geldt alleen voor informatie over jouw specifieke en unieke onderwerp/ scriptievoorstel/ scriptie, je kunt er uiteraard van uitgaan dat onze begeleiders (ook vanwege de juiste match die we vooraf maken) over voldoende kennis en ervaring beschikken om jou te adviseren. Andere scriptiebureaus rekenen veelal standaard een half uur voorbereiding voor elk uur scriptiehulp, wij brengen echter alleen de daadwerkelijke bestede minuten in rekening. Mocht je geen voorbereiding van de begeleider willen is dat ook prima (maar realiseer jezelf wel dat voorbereiding resulteert in een kortere sessie met veel gerichtere feedback en een effectievere sessie) en kun je dit voorafgaand aan de sessie met de begeleider doorgeven.

 

Hoeveel uren nemen de meeste studenten bij jullie af?

Dit is heel verschillend en is afhankelijk van je niveau, maar ook of je hulp wil inzetten bij het gehele scriptietraject of alleen bij de onderdelen waar jij op vastloopt. Een gemiddelde student neemt bij ons 12 uren af, maar er zijn ook studenten die genoeg hebben aan 2 a 3 uren omdat zij specifieke hulp nodig hebben bijvoorbeeld.

 

veelgestelde vragen scriptiebegeleiding

 

Topscriptie Community

 

Hoe kan ik mijzelf aanmelden voor de Topscriptie Community en zijn hier kosten aan verbonden?

Je kunt je geheel kosteloos en vrijblijvend registreren in onze beveiligde Topscriptie Community, waarbij gevraagd wordt een aantal gegevens in te vullen (Tip: vul deze zo compleet mogelijk in, zodat de begeleider een goed inzicht heeft in jouw profiel!). Het is echter verstandig om eerst contact met ons op te nemen, zodat we kunnen aangeven wat er mogelijk is en welke scriptiebegeleider jou hierbij kan helpen. Als je dit ziet zitten en je wil gaan starten, kun je -na registratie- inloggen in onze Community.

In de Topscriptie Community kun je jouw gegevens inzien en wijzigen en ook uren inkopen via de beveiligde webshop. Je kunt zelf het gewenste aantal uren op locatie en het aantal online uren kiezen, waarna je kunt afrekenen. Hier kun je betalen met iDEAL, PayPal, Bancontact, SOFORT banking en Bitcoins. Na betaling worden de uren automatisch bijgeschreven in je account en krijg je een begeleider toegewezen. De begeleider neemt vervolgens met jou contact op en de contactgegevens van de begeleider kun je terugvinden in jouw account. Uiteraard kun je ook zelf met de begeleider contact opnemen! Daarnaast kun je ook de registratie van de uren inzien wanneer jij begeleiding hebt gehad (dagen en tijdstippen). Zie hieronder een printscreen van de community, zodat je een indruk hebt van de community wanneer je bent ingelogd:

 

community student topscriptie

 

Wat zijn jullie tarieven en hoe werkt de korting wanneer ik meer uren inkoop?

Bij Topscriptie koop je vooraf een urentegoed in. We werken we met een constructie waarbij het uurtarief naar beneden gaat na 5 uren, indien je via onze Community 5 of meer uren inkoopt betaal je bij online begeleiding 49 euro per uur en op locatie 59 euro per uur. Indien je 4 uren of minder uren inkoopt, dan betaal je bij online begeleiding 59 euro per uur en op locatie 69 euro per uur. Let op: voor het verlaagde uurtarief dien je de uren ineens af te nemen, en het urentegoed blijft 2 jaar geldig (gerekend vanaf de factuurdatum). Mocht je dus 5 uren hebben gekocht tegen het tarief van 49 euro per uur, en daarna nog 1 los uur nodig hebben betaal je hiervoor 59 euro per uur. Voor elke transactie wordt er 3,99 in rekening gebracht aan transactiekosten. Onze diensten zijn vrijgesteld van BTW en je kunt bij ons via de beveiligde Community betalen via iDeal, SOFORT banking, PayPal en Bitcoins. Klik hier om jezelf vrijblijvend te registreren of in te loggen in de Topscriptie Community.

 

Wanneer krijg ik een begeleider toegewezen in mijn account?

Nadat je uren hebt ingekocht, zal er een begeleider door ons worden toegewezen. Zodra je bent ingelogd staan aan de rechterzijde 1 of 2 begeleiders vermeld, incl. naam begeleider(s), contactgegevens, een profielfoto en een korte omschrijving van de expertise van de toegewezen begeleider. Zodra een begeleider door Topscriptie aan jou is toegewezen, ontvang je hiervan automatisch een e-mail. Let erop dat je profiel in de community zo compleet mogelijk is en stuur anders z.s.m. jouw documenten aan jouw begeleider via e-mail toe!

 

Wanneer start de begeleiding en wat zijn jullie werktijden?

Dit spreken we altijd vooraf af. Wij zijn erg flexibel en normaal gesproken start de begeleiding dan ook binnen een paar werkdagen na ontvangst van de betaling. Wanneer we een telefonisch intakegesprek met je hebben, kunnen we je precies vertellen wie je het beste kan begeleiden en waar en wanneer deze begeleiding plaats kan vinden (begeleiding bij je scriptie is veelal mogelijk vanuit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch, Maastricht, Breda en Tilburg). Wanneer je besluit om de begeleiding door ons plaats te laten vinden, kun je via de Community uren inkopen. Wij geven de scriptiebegeleiding in overleg met jou en sommige van onze scriptiebegeleiders werken ook de meeste avonden en in het weekend. Soms kunnen we je direct helpen, maar soms is het wat drukker en kan het een aantal werkdagen duren, hou hier dan ook rekening mee. We doen uiteraard onze uiterste best om z.s.m. een afspraak met je in te plannen zodat je snel weer verder kunt.

 

Hoe kan ik zien hoeveel uren ik nog over heb?

In de Community kun je een totaaloverzicht van alle ingekochte uren terugvinden; het totaal aantal uren die je hebt ingekocht, de verbruikte uren (en minuten) en het openstaande saldo kun je vinden onder het tabje “Financiële gegevens”. Let erop dat uren niet worden teruggestort, maak dus vooraf goede en duidelijke afspraken met je begeleider om de uren ook echt in te zetten!

 

Is er een minimum aantal uren dat ik moet afnemen of kan ik dit nog wijzigen?
Wij hanteren geen minimum aantal uren, maar het uurtarief gaat wel naar beneden (vanaf 5 uren) naarmate je meer uren tegelijkertijd inkoopt. Zie ook onze algemene voorwaarden. Uiteraard wordt de tijd door de begeleider in minuten bijgehouden (en niet afgerond per uur). Je kunt dus ook starten met 5 uren en daarna nog een los uur inkopen mocht dat nodig zijn. Op deze manier kunnen wij voor elke student ook echt iets betekenen, effectief te werk gaan en is er optimaal resultaat. Bovendien is de student hierdoor flexibel in het aantal uren wat hij of zij wil inkopen en zit men niet vast aan dure pakketten zoals bij andere bureaus. Uiteraard heb je bij ons ook herroepingsrecht en kun je binnen 14 dagen er vanaf zien. Wij vergoeden dan, met uitzondering van situaties zoals omschreven in artikel 5.5. en 5.6. van onze algemene voorwaarden jouw betaling. Je dient dan het herroepingsformulier in te vullen (deze kun je in onze algemene voorwaarden vinden en downloaden) en aan ons te mailen. 

 

 

Kan ik kiezen voor zowel online begeleiding als ook begeleiding op locatie?
Dat is zeker mogelijk, een combinatie van beide vormen van begeleiding werkt ook juist heel effectief en wordt vaak aangeraden. Let er wel op dat je in de community zowel ”Online scriptiebegeleiding” uren voor alle online begeleiding (adviezen en begeleiding via Skype, telefoon, e-mail en in het document zelf) als ook ”Scriptiebegeleiding op locatie” uren aanschaft. Indien je een scriptie of al stukken hebt geschreven, let er dan op dat de begeleider zichzelf vooraf hierop inleest (en deze online tijd in minuten bijhoudt) om jou goed te kunnen helpen en feedback te kunnen geven. Uiteraard kan dit ook ter plekke op locatie laten lezen maar veelal is dit minder effectief.

 

Topscriptie community

 

Topscriptie Community werking

Hoe maak ik een account aan?
Door op de website via Login/ registreren te kiezen voor: ”Nog geen account? Klik hier om je te registreren”. Bij de eerste keer dat je een account aanmaakt wordt jouw e-mailadres de gebruikersnaam. Het wachtwoord kies je zelf. Zorg wel voor een goed wachtwoord met minimaal 1 cijfer en 1 hoofdletter en minimaal 8 tekens lang.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Indien je jouw wachtwoord vergeten bent, ga dan vanaf de homepage naar “inloggen”, klik op “wachtwoord vergeten” en vul je geregistreerde e-mailadres / gebruiksnaam in. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord. Vergeet niet om dit wachtwoord aan te passen zodra je voor de eerste keer inlogt.

 

Kan ik mijn gegevens later nog wijzigen?
Ja, dat kan, zodra je inlogt heb je een overzicht van alle bij ons bekende informatie. Deze kun je wijzigen door onderaan de informatie op “wijzigen” te klikken.

 

Ik wil graag meer dan 3 documenten uploaden, kan dat?
Wij hebben een maximum van 3 documenten die je kunt uploaden, wijzigen en verwijderen in het tabje “Documenten” op jouw persoonlijke dashboard. Je kunt dus maximaal 3 documenten opslaan. Zodra je jouw begeleider hebt toegewezen gekregen (na betaling van het urentegoed), kun je rechtstreeks met de begeleider contact opnemen en eventueel aanvullende documenten toesturen.

 

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?
Alle facturen kun je vinden in het menu onder “Factuur”. Je kunt hier de details in zien, de status bekijken (betaald / niet betaald), de factuur eventueel betalen en downloaden voor jouw eigen administratie.

 

Ik heb al uren ingekocht, hoe kan ik uren bijkopen?
Heb je (extra) uren nodig? Klik dan in het hoofdscherm “Ja ik wil extra uren kopen”.
Vervolgens kun je kiezen welke uren je nodig hebt, selecteer het aantal uren dat je wilt kopen en klik op “naar winkelwagen”. In de winkelwagen kun je afrekenen; je wordt dan omgeleid naar onze beveiligde betaalomgeving.

 

Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?
Topscriptie.nl biedt je de betalingsmogelijkheden vanuit onze beveiligde betaalomgeving:
iDEAL, PayPal, Bancontact, SOFORT banking en Bitcoins

 

Hoe kan ik mijn factuur op mijn bedrijfsnaam zetten (of een andere naam)?
Standaard wordt de factuur met jouw persoonlijke gegevens opgemaakt. We hebben 2 eenvoudige mogelijkheden om de factuur op bedrijfsnaam of een andere naam te ontvangen:

1. Ga binnen je persoonlijke portal (Home) naar “wijzigen”.

Hier kun je de bedrijfsinformatie invullen. Zodra je deze gegevens hebt opgeslagen zullen de facturen voortaan op de bedrijfsnaam worden gemaakt.

2. Of in de webshop, in de winkelwagen is er een aparte mogelijkheid om een ander factuuradres in te voeren.

Let op: indien je hier aan factuuradres invoert zullen de gegevens worden doorgevoerd naar “bedrijfsinformatie’ in jouw persoonlijke profiel (zie ook punt 3.4.A).

Wil je dit niet of is dit niet meer nodig, verwijder dan alle gegevens onder het kopje “bedrijfsgegevens”. Zodra je deze gegevens hebt verwijderd zullen de facturen voortaan weer op jouw naam worden gemaakt.

 

Hoe kom ik in contact met mijn begeleider?
In de community vind je de contactgegevens van jouw begeleider. Je kunt contact opnemen via e-mail, telefoon en/of Skype.

 

Hoe worden uren geregistreerd?
De begeleider zal de tijd in minuten registreren in jouw account. Deze wordt dan automatisch geüpdate in jouw account en je ontvangt een e-mail met een bevestiging van de afgeschreven tijd. In het menu onder “Uren” kun je het totaaloverzicht van alle afgeschreven terugvinden (datum en tijden).

 

 

Voor overige vragen kun je contact met ons opnemen…