Skip to content

Veelgestelde vragen

Hoe zit het met de vertrouwelijkheid van mijn gegevens, documenten en mijn privacy?

Wij respecteren de privacy van al onze (potentiële) klanten. Je scriptie bevat belangrijke informatie die vaak nog niet is gepubliceerd aan derden maar ook vertrouwelijke bedrijfsinformatie en concurrentiegevoelige informatie. Alle informatie omtrent de scriptiehulp blijft volledig vertrouwelijk en wij verstrekken geen (persoons)gegevens aan derden of aan onderwijsinstellingen. Via onze privacyverklaring willen we je laten weten dat wij zorgvuldig met jouw documenten en persoonsgegevens omgaan en deze ten alle tijden geheim zullen houden. Daarnaast werken wij met beveiligde en versleutelde verbindingen.

Er zijn zoveel studie- en scriptiebegeleidingsbureaus, waarom zou ik voor Topscriptie kiezen?

Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt en ook achter je keuze staat. Alleen dan halen we het beste resultaat. In ieder geval werken we met zeer ervaren en academische studie- en scriptiebegeleiders die zowel goed zijn in het begeleiden van de inhoud als ook het proces. We zijn sinds 2011 actief en we zijn de afgelopen jaren (2017, 2018, 2019, 2020 en 2021) verkozen en hebben diverse awards gewonnen, deze zijn allemaal gebaseerd op onafhankelijke klantbeoordelingen (klik hier voor meer informatie). Daarnaast hebben we een hoog slagingspercentage en zijn we lid van een onafhankelijke branchevereniging. Het beste is dus om geheel vrijblijvend en kosteloos met ons een telefonisch intakegesprek aan te gaan of even te mailen. Je kunt het dan zelf ervaren en eventueel vergelijken met andere bureaus.

Welke opleidingen kunnen bij jullie terecht voor studie- en scriptiehulp en welke locaties zijn er mogelijk?

Wij zijn academische scriptiebegeleiders (waarvan een aantal ook gepromoveerd) met veel expertise in uiteenlopende onderwerpen. Op deze manier zijn wij (bijna) altijd in staat om een student te helpen en heel concreet en gerichte feedback te geven. We helpen bij studieopdrachten, essays en scripties. Tevens kunnen we je helpen wanneer je je aanmeldt voor een studie met numerus fixus. We helpen je dan bij de toelating- en selectieprocedure, zoals bij het schrijven van een motivatiebrief of het oefenen van een assessment.

Onze focus ligt op scripties op het gebied van management, communicatie, beleid, marketing, sociale wetenschappen, ICT en gerelateerde opleidingen (zoals psychologie, sociologie, SPH, MWD), logistiek, vastgoed en makelaardij, bestuurskunde, toerisme/ hotel management, media en entertainment management (MEM), bedrijfskunde, international business, MBA, IBMS, journalistiek, lerarenopleiding, technische bedrijfskunde, medische opleidingen, ontwikkelingsstudies, onderzoek (kwalitatief en kwantitatief zoals SPSS), geschiedenis, accountancy, ICT en rechten, maar ook andere richtingen zijn bij ons welkom. Scriptiebegeleiding is veelal mogelijk in GroningenMaastricht, Nijmegen, Den Haag, Enschede, Rotterdam, AmsterdamUtrechtDen BoschBreda en Tilburg. We maken hierbij gebruik van flexibele locaties. In overleg kan er ook op een andere locatie worden afgesproken. Let op: het is altijd goed om vooraf contact met ons te hebben en jouw voorkeur door te geven, we kunnen hier dan rekening mee houden bij het toewijzen van een geschikte begeleider.

Ik heb op dit moment een baan en andere verplichtingen. Wat kunnen jullie voor mij betekenen?

Topscriptie richt zich niet alleen op voltijdstudenten, maar ook duale- en werkende studenten kunnen bij ons terecht (soms betaalt een werkgever de kosten of kun je een vergoeding krijgen vanuit je opleidingsbudget). We merken dat juist deze combinatie van werken en het schrijven van een scriptie vaak als lastig wordt ervaren. Bij de begeleiding houden we hier rekening mee en zorgen we dat we samen met jou duidelijke afspraken maken over hoe en wanneer we de begeleiding inplannen. We spreken bijvoorbeeld deadlines af waarop jij ons bepaalde stukken toestuurt en wanneer wij jou hier concrete feedback op geven. Op deze manier zijn we niet alleen een stok achter de deur, maar ontvang je tevens inhoudelijke feedback op de stukken, waardoor jouw scriptie naar een hoger niveau wordt getild. Verder is onze begeleiding flexibel en goed te combineren met andere verplichtingen: bij ons kun je ook in de avonden en weekenden terecht!

Mijn zoon of dochter zie ik worstelen met de scriptie, wat kunnen jullie betekenen?

Op onze pagina speciaal voor ouders, staat meer informatie vermeld. Uiteraard kunt u ook direct contact met ons leggen voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wanneer kan ik starten en wat zijn jullie openingstijden?

We geven altijd voorafgaand aan de begeleiding aan wat er mogelijk is en wat je kunt verwachten. De meeste scriptiebegeleiders bij ons zijn flexibel en kunnen snel starten, ook in het weekend of de avonduren. Zij hebben flexibele werktijden en we hebben dan ook geen 9-tot-5 mentaliteit. Je kunt bij ons (afhankelijk van de drukte) vrijwel altijd binnen een paar dagen starten. We geven je graag in een gratis intakegesprek aan wat er mogelijk is en wanneer jij kunt starten.

Wat voor soort begeleiding bieden jullie en hoe gaat dit in zijn werk?

We bieden hele praktische en concrete scriptiebegeleiding. Het is bijvoorbeeld mogelijk om door onze begeleiders in de scriptie zelf opmerkingen/ aanvullingen te laten geven op de gebieden waar jij problemen bij helpt. Bovendien kun je via Teams/ Zoom of op locatie met je persoonlijke scriptiebegeleider contact hebben over deze onderwerpen of kun je een afspraak op locatie maken om al je scriptievragen en problemen met ons te bespreken. Wij geven concrete en oplossingsgerichte adviezen, afhankelijk van de hulpvraag. Let erop dat we je nooit een slaaggarantie kunnen geven of (delen) van je scriptie schrijven, de student is en blijft zelf verantwoordelijk voor het eindresultaat. De slagingskans hangt namelijk niet alleen af van onze begeleiding maar ook van andere factoren waar wij niet of nauwelijks invloed op hebben. Uiteraard hebben we wel een inspanningsverplichting en doen we ons uiterste best om je naar de eindstreep te begeleiden! We vinden het daarom belangrijk om vooraf een inzicht te krijgen in je hulpvraag en scriptie, om zo de juiste match te maken met een van onze zeer ervaren scriptiebegeleiders. Mocht je tijdens jouw studie vastlopen en hulp willen, dan bieden we tevens studiecoaching aan.

Rekenen jullie ook voorbereidingstijd?

Indien je bij ons komt en je hebt reeds stukken gemaakt (of er dient bepaalde informatie/ artikelen gelezen te worden over jouw specifieke onderwerp), brengt jouw begeleider dit in alle redelijkheid in rekening middels bestede online minuten. Uiteraard kan de begeleider de stukken ook tijdens de sessie zelf lezen of doornemen, maar onze ervaring is dat dit minder effectief is. Voorbereiden geldt alleen voor informatie over jouw specifieke en unieke onderwerp/ scriptievoorstel/ scriptie, je kunt er uiteraard van uitgaan dat onze begeleiders (ook vanwege de juiste match die we vooraf maken) over voldoende kennis en ervaring beschikken om jou te adviseren. Andere scriptiebureaus rekenen veelal standaard een half uur voorbereiding voor elk uur scriptiehulp, wij brengen echter alleen de daadwerkelijke bestede minuten in rekening. Mocht je geen voorbereiding van de begeleider willen is dat ook prima (maar realiseer jezelf wel dat voorbereiding resulteert in een kortere sessie met veel gerichtere feedback en een effectievere sessie) en kun je dit voorafgaand aan de sessie met de begeleider doorgeven.

Hoeveel uren nemen de meeste studenten bij jullie af?

Dit is heel verschillend en is afhankelijk van je niveau, maar ook of je hulp wil inzetten bij het gehele scriptietraject of alleen bij de onderdelen waar jij op vastloopt. Een gemiddelde student neemt bij ons 14 uren af. Er zijn ook studenten die genoeg hebben aan 2 a 3 uren (vooral bij specifieke vragen) en studenten die hele intensieve hulp willen en uitkomen op 30 uur.

Ik moet een scriptie gaan schrijven (of ben al bezig) en zou graag scriptietips willen?

Op onze website hebben we uitgebreide tips staan, van het maken van bijvoorbeeld je plan van aanpak, het beschrijven van de betrouwbaarheid en validiteit tot het oefenen van je verdediging. Je vindt alle scriptietips op deze pagina.

Wat zijn jullie tarieven en hoe werkt de korting wanneer ik meer uren inkoop?

Bij Topscriptie koop je vooraf een urentegoed in. We werken met voordeelpakketten waarbij het uurtarief naar beneden gaat na 5 uren, 10 uren en 20 uren, indien je via onze Community 10 uren inkoopt betaal je bij online begeleiding 65 euro per uur en op locatie 75 euro per uur. Let op: voor het verlaagde uurtarief dien je de uren ineens af te nemen (mocht dit niet lukken neem dan contact met ons op voor een betaling in termijnen). Het urentegoed blijft 2 jaar geldig (gerekend vanaf de factuurdatum), na het verstrijken van deze 2 jaar komen de ingekochte uren die nog niet verbruikt zijn te vervallen. Ingekochte uren kunnen niet gecrediteerd worden. Mocht je dus 10 online uren hebben gekocht tegen het tarief van 65 euro per uur, en daarna nog 1 los online uur nodig hebben betaal je hiervoor 75 euro per uur. Voor elke transactie wordt er 3,99 in rekening gebracht aan transactiekosten. Onze diensten zijn vrijgesteld van BTW en je kunt bij ons via de beveiligde Community betalen via iDeal, Bancontact, SOFORT banking en PayPal. Klik hier om jezelf vrijblijvend te registreren of in te loggen in de Topscriptie Community. Wil je in termijnen betalen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat houdt het gratis intakegesprek in?

Je kunt jezelf aanmelden voor een kosteloos intakegesprek. Het intakegesprek verloopt telefonisch (of eventueel via Zoom/ Teams) op een moment dat voor jou het beste uitkomt. Het gesprek duurt meestal rond de 20 minuten en vindt plaats met één van onze eigen scriptiebegeleiders. We achterhalen dan jouw achtergrond en kijken waar je momenteel tegenaan loopt. We bespreken hoe we jou het beste kunnen helpen, welke begeleider het beste bij jou past en wat je kunt verwachten van onze scriptiehulp. Je hebt tevens de mogelijkheid om al jouw vragen te stellen.

Topscriptie Community

Hoe kan ik mijzelf aanmelden voor de Topscriptie Community en zijn hier kosten aan verbonden?

Je kunt je geheel kosteloos en vrijblijvend registreren in onze beveiligde Topscriptie Community, waarbij gevraagd wordt een aantal gegevens in te vullen (Tip: vul deze zo compleet mogelijk in, zodat de begeleider een goed inzicht heeft in jouw profiel!). Het is echter verstandig om eerst contact met ons op te nemen, zodat we kunnen aangeven wat er mogelijk is en welke scriptiebegeleider jou hierbij kan helpen. Als je dit ziet zitten en je wil gaan starten, kun je -na registratie- inloggen in onze Community.

In de Topscriptie Community kun je jouw gegevens inzien en wijzigen en ook uren inkopen via de beveiligde webshop. Je kunt zelf het gewenste aantal uren op locatie en het aantal online uren kiezen, waarna je kunt afrekenen. Hier kun je betalen met iDEAL, PayPal, Bancontact en SOFORT banking. Na betaling worden de uren automatisch bijgeschreven in je account en krijg je een begeleider toegewezen. De begeleider neemt vervolgens met jou contact op en de contactgegevens van de begeleider kun je terugvinden in jouw account. Uiteraard kun je ook zelf met de begeleider contact opnemen! Daarnaast kun je ook de registratie van de uren inzien wanneer jij begeleiding hebt gehad (dagen en tijdstippen). Zie hieronder een printscreen van de community, zodat je een indruk hebt van de community wanneer je bent ingelogd:

Wanneer krijg ik een begeleider toegewezen in mijn account?

Nadat je uren hebt ingekocht, zal er een begeleider door ons worden toegewezen. Zodra je bent ingelogd staan aan de rechterzijde 1 of 2 begeleiders vermeld, incl. naam begeleider(s), contactgegevens, een profielfoto en een korte omschrijving van de expertise van de toegewezen begeleider. Zodra een begeleider door Topscriptie aan jou is toegewezen, ontvang je hiervan automatisch een e-mail. Let erop dat je profiel in de community zo compleet mogelijk is en stuur anders z.s.m. jouw documenten aan jouw begeleider via e-mail toe!

Wanneer start de begeleiding en wat zijn jullie werktijden?

Dit spreken we altijd vooraf af. Wij zijn erg flexibel en normaal gesproken start de begeleiding dan ook binnen een paar werkdagen na ontvangst van de betaling. Wanneer we een telefonisch intakegesprek met je hebben, kunnen we je precies vertellen wie je het beste kan begeleiden en waar en wanneer deze begeleiding plaats kan vinden (begeleiding bij je scriptie is veelal mogelijk vanuit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Enschede, Groningen, Den Bosch, Maastricht, Breda en Tilburg). Wanneer je besluit om de begeleiding door ons plaats te laten vinden, kun je via de Community uren inkopen. Wij geven de scriptiebegeleiding in overleg met jou en sommige van onze scriptiebegeleiders werken ook de meeste avonden en in het weekend. Soms kunnen we je direct helpen, maar soms is het wat drukker en kan het een aantal werkdagen duren, hou hier dan ook rekening mee. We doen uiteraard onze uiterste best om z.s.m. een afspraak met je in te plannen zodat je snel weer verder kunt.

Hoe kan ik zien hoeveel uren ik nog over heb?

In de Community kun je een totaaloverzicht van alle ingekochte uren terugvinden; het totaal aantal uren die je hebt ingekocht, de verbruikte uren (en minuten) en het openstaande saldo kun je vinden onder het tabje “Financiële gegevens”. Let erop dat uren niet worden teruggestort, maak dus vooraf goede en duidelijke afspraken met je begeleider om de uren ook echt in te zetten!

Is er een minimum aantal uren dat ik moet afnemen of kan ik dit nog wijzigen?

Wij hanteren geen minimum aantal uren, maar het uurtarief gaat wel naar beneden (vanaf 5 uren) naarmate je meer uren tegelijkertijd inkoopt. Zie ook onze algemene voorwaarden. Uiteraard wordt de tijd door de begeleider in minuten bijgehouden (en niet afgerond per uur). Je kunt dus ook starten met 5 uren en daarna nog een los uur inkopen mocht dat nodig zijn. Op deze manier kunnen wij voor elke student ook echt iets betekenen, effectief te werk gaan en is er optimaal resultaat. Bovendien is de student hierdoor flexibel in het aantal uren wat hij of zij wil inkopen en zit men niet vast aan dure pakketten zoals bij andere bureaus. Uiteraard heb je bij ons ook herroepingsrecht en kun je binnen 14 dagen er vanaf zien. Wij vergoeden dan, met uitzondering van situaties zoals omschreven in artikel 5.5. en 5.6. van onze algemene voorwaarden jouw betaling. Je dient dan het herroepingsformulier in te vullen (deze kun je in onze algemene voorwaarden vinden en downloaden) en aan ons te mailen.

Kan ik kiezen voor zowel online begeleiding als ook begeleiding op locatie?

Dat is zeker mogelijk, een combinatie van beide vormen van begeleiding werkt ook juist heel effectief en wordt vaak aangeraden. Let er wel op dat je in de community zowel ”Online scriptiebegeleiding” uren voor alle online begeleiding (adviezen en begeleiding via Skype/ Teams/ Zoom, telefoon, e-mail en in het document zelf) als ook ”Scriptiebegeleiding op locatie” uren aanschaft. Indien je een scriptie of al stukken hebt geschreven, let er dan op dat de begeleider zichzelf vooraf hierop inleest (en deze online tijd in minuten bijhoudt) om jou goed te kunnen helpen en feedback te kunnen geven. Uiteraard kan dit ook ter plekke op locatie laten lezen maar veelal is dit minder effectief.

Topscriptie Community werking

Hoe maak ik een account aan?

Door op de website via Login/ registreren te kiezen voor: ”Nog geen account? Klik hier om je te registreren”. Bij de eerste keer dat je een account aanmaakt wordt jouw e-mailadres de gebruikersnaam. Het wachtwoord kies je zelf. Zorg wel voor een goed wachtwoord met minimaal 1 cijfer en 1 hoofdletter en minimaal 8 tekens lang.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Indien je jouw wachtwoord vergeten bent, ga dan vanaf de homepage naar “inloggen”, klik op “wachtwoord vergeten” en vul je geregistreerde e-mailadres / gebruiksnaam in. Je ontvangt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord. Vergeet niet om dit wachtwoord aan te passen zodra je voor de eerste keer inlogt.

Kan ik mijn gegevens later nog wijzigen?

Ja, dat kan, zodra je inlogt heb je een overzicht van alle bij ons bekende informatie. Deze kun je wijzigen door onderaan de informatie op “wijzigen” te klikken.

Waar kan ik mijn factuur terugvinden?

Alle facturen kun je vinden in het menu onder “Factuur”. Je kunt hier de details in zien, de status bekijken (betaald / niet betaald), de factuur eventueel betalen en downloaden voor jouw eigen administratie.

Ik heb al uren ingekocht, hoe kan ik uren bijkopen?

Heb je (extra) uren nodig? Klik dan in het hoofdscherm “Ja ik wil extra uren kopen”.
Vervolgens kun je kiezen welke uren je nodig hebt, selecteer het aantal uren dat je wilt kopen en klik op “naar winkelwagen”. In de winkelwagen kun je afrekenen; je wordt dan omgeleid naar onze beveiligde betaalomgeving.

Welke betalingsmogelijkheden bieden jullie aan?

Topscriptie biedt je de betalingsmogelijkheden vanuit onze beveiligde betaalomgeving:
iDEAL, PayPal, Bancontact, SOFORT banking en Bitcoins

Hoe kan ik mijn factuur op mijn bedrijfsnaam zetten (of een andere naam)?

Standaard wordt de factuur met jouw persoonlijke gegevens opgemaakt. We hebben 2 eenvoudige mogelijkheden om de factuur op bedrijfsnaam of een andere naam te ontvangen:

1. Ga binnen je persoonlijke portal (Home) naar “wijzigen”.

Hier kun je de bedrijfsinformatie invullen. Zodra je deze gegevens hebt opgeslagen zullen de facturen voortaan op de bedrijfsnaam worden gemaakt.

2. Of in de webshop, in de winkelwagen is er een aparte mogelijkheid om een ander factuuradres in te voeren.

Let op: indien je hier aan factuuradres invoert zullen de gegevens worden doorgevoerd naar “bedrijfsinformatie’ in jouw persoonlijke profiel (zie ook punt 3.4.A).

Wil je dit niet of is dit niet meer nodig, verwijder dan alle gegevens onder het kopje “bedrijfsgegevens”. Zodra je deze gegevens hebt verwijderd zullen de facturen voortaan weer op jouw naam worden gemaakt.

Hoe kom ik in contact met mijn begeleider?

In de community vind je de contactgegevens van jouw begeleider. Je kunt contact opnemen via e-mail, telefoon en/of Teams/ Zoom/ Skype.

Hoe worden uren geregistreerd?

De begeleider zal de tijd in minuten registreren in jouw account. Deze wordt dan automatisch geüpdatet in jouw account en je ontvangt een e-mail met een bevestiging van de afgeschreven tijd. In het menu onder “Uren” kun je het totaaloverzicht van alle afgeschreven terugvinden (datum en tijden).

×